21.10.14



Vi sticker ut hakan.  
Japp, det vågar jag bara göra ibland. Men nu är det dags igen.

Att tanka bilen, får bli punkt ett. I min lista över vad som är mansgöra... I går morse, var jag trött & sen. (Som vanligt). 
Det första jag möts av i bilen är ett högt pip & en starkt lysande orange lampa med bensinpumps symbol på. Regnigt & blåsigt är det såklart också denna måndag morgon, när jag tvingas tanka bilen 06:50. Grrrrrrr.

Jag har även gjort en lista på något jag anser vara ikke mans göra. Jag tänker bara presentera den första punkten även på denna lista... 
Att gå på öppnaförskolan. Ja nu är det risk för att jag får en liten bit av Sverige emot mig, men det är jag beredd på! 
Ni läste rätt, jag tycker inte att det är speciellt manligt att pyssla, fika eller hänga på ÖF. Jag tycker såklart att pappor ska leka, fika & pyssla med sina barn. Men inte på ÖF. 

Jag vill ha en oljig man, med stora händer & grov röst, som dessutom tankar bilen.

PS. Ta nu detta inlägg med en hel skottkärra med salt & en rejäl glimt i ögat. Vill inte få mitt hem bombhotat & har inga planer på att lämna landet. #skrattar DS.

1 kommentar:

  1. Det är lugnt från min sida:)) har absolut inga problem med att det är en mans syssla att tanka bilen:) o allt det andra:)))

    SvaraRadera