19.10.14



Pallade äpplen 2.0
Att palla & baka är några av mina favvo intressen. Om nu pallning kan vara ett intresse. Det kanske är så att jag snarare gillar att ta vara på allt. Frukt i detta fallet.

En fluffig vanilj muffin med bitar av äpple, får bli söndagens grej. Som alltid pudrar jag mina bakverk med florsocker. Äppelmuffins.
Vispa 100gram smält smör & 1 1/2dl socker. Knäck i 4 ägg, ett i taget & rör kraftigt. Blanda 5dl mjöl, 1tsk bakpulver, 1tsk vaniljsocker & rör ner i bunken. Tillsätt 1dl mjölk under omrörning.
När jag gör muffins använder jag alltid en muffins plåt, plus pappformar. 
Fördela smeten i formarna. Skala & skär 1 äpple i tunna skivor. Stick ner dem i smeten & strö över en blandning av 1/2 tsk kanel & 1 msk socker.
Grädda mitt i ugnen på 175grader i ca 15minuter. 

Uppläggnings fatet är för övrigt en riktig favorit & kommer från Indiska! Kram.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar