24.9.14



Jul.
Det är idag 3 månader kvar till julafton! Jag tillhör de där som älskar julen. 
Paketen, pyntet men framför allt umgänget med nära & kära.

Förra året gjorde jag denna advents julgran till vår stora kille. 24 småsaker är inget man springer över direkt. Särskilt inte när de inte ska kosta så mycket. Till lucia låg tex dagens outfit i paketet. Någon dag körde jag trisslott, en guldpeng till spargrisen eller ett par kalsonger. Eller en leksak.

I år har den lilla killen i familjen växt till sig & vill säkert också öppna paket varje morgon. Så jag ryker på att fixa 48 stycken. Dags att börja nu kanske...

Kalendern är utformad som en gran. Jag tejpade upp den med svart washitejp på väggen i barnens pysselrum. Sedan spikade jag upp små små spik huller om buller. Paketen slogs in i gammalt tidningspapper & garn virades runt dem. 

Go jul. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar