8.6.14





Macedonia style a' la Cissi!
Jag lever med den mest underbara, kärleksfulla & trygga man. Han är inte bara bäst utan han är Makedon också.
Sommartid brukar jag göra hans favvo grill rätt, chevapcici, egna pommes & aivar. Jag gör även en Makedonsk sallad chopska salata, men den är mest till mig... 
Chevapcici, görs på färs (nöt eller bland) hackad salladslök & vitlök. Smulad fetaost, persilja & kryddor. Typ grillkrydda/allkrydda, salt & peppar.
Blanda samman allt & forma till järpar.
På med dem på grillen.
Pommes, skär potatis i långa stavar gärna med skalet på & in i ugnen med olja, salt & peppar.
Aivar, består av grillad hackad paprika & köps smidigast på burk i din mataffär.
Chopska salata, skär tomat & gurka i tärningar på med olja, vitvinsvinäger samt salt & peppar.

Stavfelen är säkert fler än någonsin, men det bjuder jag er Makedoner på! #ler

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar